Úvod - Blog - Restaurace a hubnutí

Restaurace a hubnutí

09.10.2017 |

Určitě to znáte. Už se několik týdnů snažíte, pravidelně jíte, cvičíte a vaříte si zdravé obědy. Najednou však sedíte v restauraci a v nabídce si zoufale snažíte vybrat to jídlo, které by vám vaše dosavadní snažení nenabouralo. Samozřejmě, pokud restaurace navštěvujete vzácně, můžete si dopřát i něco méně zdravého a Váš režim to nenaruší. Pokud ale do restaurace chodíte častěji, je dobré se v nabídce orientovat.

 

Na prvním místě se raději obloukem vyhněte všem smaženým jídlům. Smažený sýr, smažený řízek, dokonce smažený květák. I ten, přestože se jedná o zeleninu, je v této podobě tučný a kalorický.  Jedna porce (160 g) vařeného květáku obsahuje 158 kJ, zatímco stejné množství květáku smaženého už 1643 kJ. Pozor si také dejte na omáčky, zvláště ty smetanové nebo sýrové. Nachytat se ale můžeme i při volbě zeleninového salátu. Příkladem je Caesar salát, ve kterém zeleniny bývá málo, ale naopak obsahuje mnoho dresingu a tučné slaniny.

Z jídelního lístku je dobrou volbou například přírodní plátek masa. Můžete si vybrat maso kuřecí, krůtí, hovězí, králičí anebo rybí. Vepřové maso, především krkovička, bývá spíše tučnější.  Jako přílohu vybírejte spíše brambory nebo rýži. Přílohám typu hranolky, krokety, opékané brambory se raději vyvarujte. Opět se jedná o smažené jídlo, které je energeticky bohaté (Víte, že 200 g hranolek má zhruba 2300 kJ?). Obezřetní buďte i při volbě bramborové kaše nebo šťouchaných brambor, mnohdy je totiž do nich přidáváno velké množství másla, smetany či slaniny.

A co polévka jako součást menu? Pokud se jedná o lehký vývar, není to problém, pokud se však jedná o zahušťovanou polévku jako je gulášová nebo čočková, vyberte si raději místo ní malý zeleninový salát.

Náš e-shop
Medicon Stoma - stomatologické centrum