Úvod - Blog - Mléčná dieta

Mléčná dieta

24.01.2017 |

Jak už název vypovídá, tato dieta je založena především na příjmu mléčných výrobků, které mohou být doplněny o trochu zeleniny, ovoce a masa.

Je to tedy dieta jednostranná s vyloučením sacharidů - jak jednoduchých, tak i složených v podobě příloh. Ty jsou zdrojem energie, a pokud nám ve stravě chybí, cítíme se unaveni a máme větší hlad. Problémem však není pouze nedostatek sacharidů, ale také mikronutrientů. Při jednostranné dietě nám vždy budou chybět i určité vitamíny a minerální látky.

 Naopak tato dieta obsahuje hodně bílkovin a ty ve velkém množství mohou zatěžovat náš organismus. Navíc nesmíme zapomínat na to, že mléčné výrobky obsahují v určité míře nasycené mastné kyseliny, jejichž vysoká spotřeba vede ke zvýšené hladině cholesterolu v krvi a tím k vyššímu riziku kardiovaskulárních nemocí.

Opět se tedy jedná o nízkokalorickou dietu, u které nám hmotnost půjde dolů, ale jen do té doby, než opět do jídelníčku vrátíme svá oblíbená jídla.  Pak můžeme očekávat známý jojo efekt.

A jak takový den s mléčnou dietou může vypadat?

Snídaně: 1 bílý jogurt

Přesnídávka: 150g tvarohu

Oběd: 150 g vařeného masa

Svačina: 250 g tvarohu

Večeře: 2 vejce a čaj.

Náš e-shop