Úvod - Blog - Hubneme do plavek

Hubneme do plavek

26.05.2017 |

Zatím nesměle, ale přesto nekompromisně se léto blíží a naše hříchy ze zimy už začínají být vidět. Jak rychle zhubnout, abychom se v plávkách cítili zase dobře?

 

Přestože chceme vždy zhubnout co nejvíce a hlavně co nejrychleji, neuchylujme se k drastickým a jednostranným dietám. Těmi je hubnutí sice zaručeno, ale věřte, že než se léto přehoupne do druhé poloviny, budete vážit víc než na začátku.

Spíše než radikálními dietami je lepší hubnutí podpořit pravidelným pohybem. Zkuste každý den udělat nějaký ten krok navíc, vystoupit o 2 zastávky dříve, po práci se projít kolem bloku. Čím více toho nachodíte (alespoň 30 minut svižně v kuse), tím kila půjdou dolů rychleji. K procházkám můžete navíc přidat např. kolo, rotoped, orbitrek, plavání, jogging či nějaké posilovací cvičení na zpevnění postavy. Důležitá je hlavně pravidelnost.

A jak upravit jídelníček? Zkuste si nejprve několik dní zapisovat váš stravovací režim.  Napište si na papír všechno jídlo, které za celý den sníte a sami pak uvidíte, v čem může být problém. Často si říkáme, že sladké máme přeci jen jednou za čas a to nám neuškodí. Díky zápisu však můžeme zjistit, že sladkosti se v jídelníčku vyskytují každý den, jen v jiné podobě. Dejte si pozor především na tučné potraviny – odstraňte z jídelníčku smažená jídla, uzeniny, tučné sýry a tučné mléčné výrobky. Naopak část svého jídla nahraďte zeleninou. Naučte se každý den zařadit ke každému jídlu zeleninu. Ta může být jak syrová, tak i dušená či ve formě salátů.

Zapisujte si také váš pitný režim. Vypijete alespoň 1,5 l vody denně? Nevyskytují se často ve vašem jídelníčku limonády, džusy či alkohol? Jedno 12° pivo je v přepočtu stejné množství kalorií jako párek v rohlíku. To je skrytá energie, na kterou si musíme dávat pozor.

Pokud ale stále nevíte, co byste v jídelníčku měli změnit, navštivte nutričního terapeuta, který vám se změnou poradí. Stále máte čas do léta něco změnit!

Náš e-shop